جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 38834 |
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ | ارسال توسط :
86 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فریبرز شجاع گفت: در این استان ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده  که از این تعداد، ۱۲۰ واحد به صورت فعال هستند و تعدادی از واحدها نیز در مرحله مزایده برای بهره‌برداری قرار دارند. در حال حاضر برای فعالیت ۲۰۰ معدن بهره‌برداری فلزات و همچنین و راه‌اندازی ۱۶۰ کارگاه تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده در مناطق مختلف […]

فریبرز شجاع گفت: در این استان ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده  که از این تعداد، ۱۲۰ واحد به صورت فعال هستند و تعدادی از واحدها نیز در مرحله مزایده برای بهره‌برداری قرار دارند.

در حال حاضر برای فعالیت ۲۰۰ معدن بهره‌برداری فلزات و همچنین و راه‌اندازی ۱۶۰ کارگاه تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده در مناطق مختلف استان پروانه بهره‌برداری صادر و با فعالیت این واحدها زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی  از بیکاران در بخش معادن فراهم شده است.

فلزات مختلف همچون مس ، سرب و آهن در استان استخراج می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ماه‌های آینده شاهد اکتشاف معادن جدید و بهره‌برداری از انها در مناطق مختف استان از جمله چهار پهنه معدنی دارای فلزات در شهرستان خلخال خواهیم بود.

پیش از این برای اکتشاف چهار محدوده معدنی دارای فلزات شهرستان خلخال از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن کشور اقدام لازم انجام شده  و چهار پهنه معدنی این منطقه در حال اکتشاف و فراهم کردن زمینه واگذاری معادن برای بهره‌برداری است.

در حال حاضر برای فعالیت ۲۷ کارگاه تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده در شهرستان خلخال پروانه بهره‌برداری صادر شده و هم‌اکنون با فعالیت این واحدها زمینه اشتغال بکار ۲۳۰ نفر در این بخش از معادن شن و ماسه منطقه فراهم شده است وضعیت معادنی که ارزش بالایی دارند ولی بهره‌برداری از آنها با درصد کمتری صورت می‌گیرد بررسی می‌شود و چنانچه صاحبان این معادن به اخطار سازمان در جهت افزایش بهره برداری توجه نکنند سازمان صمت استان برحسب وظایف ذاتی خود  و در راستای توسعه اقتصادی استان، مجوز آنها را لغو و به سرمایه‌گذار جدید واگذار خواهد کرد.

 واگذاری مجوز بهره‌برداری از معادن شن و ماسه و صدور پروانه راه‌اندازی کارگاه‌های دانه‌بندی شن و ماسه در استان اردبیل از طریق سامانه اینترنتی و بصورت متمرکز صورت گرفته و ۱۲ درصد از حقوق دریافتی برای صور پروانه جهت بازسازی مجدد معادن برداشت شده به حساب منابع طبیعی و همچنین بخش مهمی از حقوق دولتی نیز صرف عمران مناطقی می‌شود که معادن در آنها واقع شده است. 

 فعالیت کارگاه‌های تولید شن و ماسه راه‌اندازی شده در حوالی روستای خمس خلخال  قانونی بوده و فعالیت سه نوبت کاری یکی از سه کارگاه فعال این روستا بر اساس پروانه صادر شده از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان بارعایت ضوابط و مقررات صورت می‌گیرد.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 38834 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید