جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 130985 |
تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۶ | ارسال توسط :
36 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به منظور حمایت از صنایع و سرمایه گذاران در حوزه نیروگاه‌ها، دستورالعمل توسعه مبادلات برق در بورس انرژی با امضای وزیر نیرو  وبا استناد به بند “ب” ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و بند “ط” تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ تدوین و ابلاغ شده است. این دستورالعمل، مزایا و امکاناتی را برای […]

به منظور حمایت از صنایع و سرمایه گذاران در حوزه نیروگاه‌ها، دستورالعمل توسعه مبادلات برق در بورس انرژی با امضای وزیر نیرو  وبا استناد به بند “ب” ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و بند “ط” تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ تدوین و ابلاغ شده است.

این دستورالعمل، مزایا و امکاناتی را برای صنایع ایجاد خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به ارتقای امنیت و قابلیت اطمینان تأمین برق با بهره گیری از ساز و کار بورس در انتقال سریع و کارای اطلاعات عرضه و تقاضا به منظور رفع سریع و کارای کمبودهای بالفعل و بالقوه، کاهش ریسک‌ها و هزینه‌های معاملاتی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برق اشاره کرد.

مطابق این دستورالعمل، شرکت توانیر مکلف به تضمین تحویل برق خریداری شده به همه خریداران برق است. به این معنا که صنایع به میزان برق خریداری شده از بورس انرژی، در اولویت تامین برق قرار خواهند گرفت.

این دستورالعمل موجب خواهد شد تا امکان خرید برق با قیمت توافقی برای صنایع فراهم شود. همچنین این اقدام به شفافیت و روان‌سازی اقتصاد انرژی، کمک خواهد کرد.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 130985 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید