یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | 2025-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7806 |
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ | ارسال توسط :
76 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

علی دارابی ( معاون فعلی امور استان‌های سازمان صداوسیما ) در سال ۹۲، معاون سیما و مسؤول برگزاری مناظره‌ها بود. او در نشست «بررسی مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون» حاضر شد و در بخشی از صحبت‌هایش با اعتقاد بر اینکه صداوسیما، سازمانی یاددهنده و یادگیرنده است، ادامه داد: «بر همین اساس سعی کردم از تجربیات مناظره‌های سال ۸۸ در […]

علی دارابی ( معاون فعلی امور استان‌های سازمان صداوسیما ) در سال ۹۲، معاون سیما و مسؤول برگزاری مناظره‌ها بود. او در نشست «بررسی مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون» حاضر شد و در بخشی از صحبت‌هایش با اعتقاد بر اینکه صداوسیما، سازمانی یاددهنده و یادگیرنده است، ادامه داد: «بر همین اساس سعی کردم از تجربیات مناظره‌های سال ۸۸ در سال ۹۲ استفاده بهینه داشته باشیم.»

در نشست امروز تجربه های معاون سیما از برگزاری “مناظره‌های تلویزیونی انتخابات ۹۲” آمده است:

«امروز در نشست “مناظره‌های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری ایران” در دانشگاه صداوسیما با مروری بر تجربیات برگزاری مناظره‌های ریاست جمهوری در سیما، سخنرانی کوتاهی با موضوع شرایط برگزاری و نتایج مناطره‌های سال ۱۳۹۲ داشتم. در این نشست تخصصی دکتر حسام الدین آشنا، دکتر غلامرضا غلامی، دکتر رضا پورحسین، دکتر محمد مهدی اسماعیلی، دکتر داوود نعمتی انارکی، سیدامیر سیاح و حسین فردرو حضور داشتند که با استقبال اساتید و دانشجویان همراه شد.

در سال ۹۲، معاون سیما و مسؤول برگزاری مناظره‌ها بودم و به همین دلیل تجربیاتی در این زمینه کسب کردم؛ چرا که عقیده دارم صداوسیما، سازمانی یاددهنده و یادگیرنده است و بر همین اساس سعی کردم از تجربیات مناظره‌های سال ۸۸ در سال ۹۲ استفاده بهینه داشته باشیم.

به عنوان مدیر مناظره‌های سال ۹۲ باید بگویم صداوسیما به هیچ عنوان به دنبال مچ‌گیری از کاندیداها نیست بلکه کشف حقیقت، مهمترین هدف مناظره است که رسانه ملی نیز همین مسئله را دنبال می‌کند؛ باید گفت مناظره، تاثیرگذارترین ساختار برنامه‌سازی برای تبلیغ نامزدهاست و آنها می‌توانند از این ابزار به بهترین نحو استفاده کنند چرا که در مناظره، جلوه حقیقی هر فرد مشخص می‌شود و فرصتی عادلانه در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه در پخش فیلم‌های تبلیغاتی کاندیداها نیز هیچ سانسوری مطرح نبوده است.

مدیران رسانه ملی در آن دوره تأکید داشتند مناظره باید بر اخلاق و عقلانیت استوار باشد به همین دلیل جلساتی با کاندیداها و نمایندگان آنها برگزار شد، حتی برای اولویت حضور و نحوه نشستن آنها هم قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نامزدها انجام و مانورهای برنامه‌سازی نیز برای کسب آمادگی لازم برگزار شد.

در نظر گرفتن اتاق‌های اختصاصی برای استقرار نامزدها پیش از شروع مناظره‌های سال ۹۲ هم از دیگر تمهیداتی بود که برای عادلانه‌تر شدن فضا اندیشیده شد، همچنین برای طراحی سوالات نیز اتاق فکری با مسؤولیت رییس وقت سازمان شکل گرفت. انتخاب مجری هم بعد از بررسی فهرست بلندبالایی که در سازمان تهیه شده بود صورت گرفت.

در ادامه نشست، به ضرورت‌ها و ملزومات مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری اشاره کردم، اینکه اولین مساله، اعتماد نامزدها و ستادها به یکدیگر باشد؛ چرا که همراهان هر کاندیدا، نقش مهمی در آرامش او دارند زیرا نمی‌خواهیم روی آنتن زنده شاهد جنگ روانی باشیم همچنین از سیاه‌نمایی هم باید پرهیز شود. صداقت و راستگویی نامزدها امری اساسی است و کاندیداها باید حق و حقیقت را بگویند تا مردم بتوانند سخنان و نظرهای مختلف را بشنوند و بهترینشان را برگزینند.

پایان خبر – ف م

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7806 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید