به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه پس از راهاندازی تماس صوتی تلگرام در ایران، محدودیتی برروی این سرویس اعمال و با اختلال مواجه شده است، روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه نقشی در وجود این محدودیت تماس صوتی تلگرام ندارد و اپراتورها در ارائه خدمات به کاربران مختار هستند. قابلیت تماس […]
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه پس از راهاندازی تماس صوتی تلگرام در ایران، محدودیتی برروی این سرویس اعمال و با اختلال مواجه شده است، روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه نقشی در وجود این محدودیت تماس صوتی تلگرام ندارد و اپراتورها در ارائه خدمات به کاربران مختار هستند.
قابلیت تماس صوتی تلگرام از اواسط فروردینماه برای برخی کاربران اروپایی برقرار شده و قرار بود پس از چند روز برای کاربرهای دیگر کشورها فعال شود، ظاهرا این خدمات در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار گرفت اما کاربران اعلام کردند که در دسترسی به آن با محدودیتهایی مواجه شدند.
پس از آن پاولدورف موسس تلگرام در توییتر خود اعلام کرد که این قابلیت برای کاربران ایرانی فعال شده اما به نظر میرسد محدودیتهایی از طرف ارائهدهندگان اینترنتی برای تماس صوتی تلگرام اعمال شده است.
اما در این رابطه فرنقیزاد – مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناور ی اطلاعات ، درباره صحت این موضوع اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ محدودیت و فیلترینگی برای تماس صوتی تلگرام اعمال نکرده است و در حال حاضر، اختلال تماس صوتی تلگرام برطرف شد .
وی همچنین با اشاره به غیرفعال شدن این قابلیت برای کاربران ایرانی، توضیح داد: اگرچه وزارت ارتباطات محدودیتی برای تماس صوتی تلگرام اعمال نکرده است اما اپراتورها و ارائهدهندگان خدمات اینترنتی ثابت و همراه در ارائهی سرویسهای خود مختار هستند.
با توجه به این اظهارات، صحت و سقم فیلترینگ تماس صوتی تلگرام از مراجع دیگری مانند اپراتورها پیگیری شد که در این باره روابط عمومی همراه اول به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: اصولا بحث فیلترینگ از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ پیگیری میشود و اپراتورها نقشی در این رابطه ندارند.
همچینن روابط عمومی ایرانسل به ایسنا اعلام کرد این اپراتور نقشی در اختلال ایجاد شده در تماس صوتی پیام رسان تلگرام ندارد.
در هر حال ظاهرا اکنون اختلالات ایجاد شده برای این پیام رسان برطرف شده و امکان برقراری تماس صوتی از طریق تلگرام برای کاربران فراهم شده است.
تماس صوتی تلگرام، مشروط بر رضایت اپراتورها
واعظی درباره سرویس صوتی جدید تلگرام اظهار کرده بود: سیاست ما همواره این بوده که خدماتی که مورد نیاز مردم است و به لحاظ اقتصادی لطمهای به کار دیگران نمیزند را آزاد بگذاریم. تعداد کاربران تلگرام در ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست، بنابراین تلگرام آرام آرام خدماتش را در ایران توسعه میدهد.
وی همچنین خاطرنشان کرده بود: اینگونه خدمات از طریق شبکههایی که اپراتورها در آنجا سرمایهگذاری کردهاند ارائه میشود، یعنی اگر اپراتورها راضی به ارائه خدمات نباشند ارائه این سرویسها با مشکل روبرو میشود. ما اکنون اجازه دادهایم اپراتورها بررسی کنند که سرویسهای جدید تلگرام چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی آنها میگذارد. ما دنبال اقدامی هستیم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها، البته ما نمیتوانیم اپراتورها را اجبار کنیم که صوت را سرویس کنند.
پایان خبر – ش الف
منبع خبر ( به گزارش خبرنگار فرصت پرس ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 7651 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
https://forsatpress.ir/?p=7651
×
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.