هنگام شروع و تاسیس برنامه اینستاگرام بیشتر مردم این تصور را داشتند که این شبکه اجتماعی فقط مورد توجه رده سنی نوجوان و جوان قرار خواهد گرفت اما با گذشت روزها و ماهها و حتی سالها همگان به این نتیجه رسیدند و مشاهده شد که کاربران بزرگسال نیز از آن استفاده میکنند و این تعداد هر روز با رشد همراه است.
به نقل از کسب و کار نیوز همچنین نکته جالب ماجرا جایی بود که مشاهده شد کسبوکارهای بسیاری در حال استفاده از این شبکه اجتماعی که بیشتر محلی برای به اشتراک گذاشتن عکسها و فیلمهای افراد از زندگی روزمره خود است، هستند. از سوی دیگر، دیده شد در جهانی که محتوای بصری به بخش مهمی از استراتژی هر کسبوکاری تبدیل شده اینستاگرام یک فرصت منحصربهفرد برای برندها شد تا کسب و کار خود را بدون هیچ هزینهای گسترش دهند.
بنابراین این روزها اینستاگرام، شبکه مخصوص اشتراکگذاری تصاویر، اکنون به عنوان یکی از جریانهای اصلی در بازاریابی شبکههای اجتماعی شناخته میشود. به عبارت بهتر، شبکه اینستاگرام در دو نسخه آندروید و iOS موجود است اما هماکنون این شبکه امکانی را فراهم کرده تا بازاریابان و کاربران بتوانند به طرق دیگر، سوای استفاده از موبایلها و تبلتها به گشت و گذار و بررسی مطالب از دید بازاریابی مشغول باشند. آنها منتظر این بودند که شبکه اینستاگرام از خود حضوری در فضای اینترنت و وب علاوهبر نرمافزارهای موبایل نشان دهد.
اینستاگرام با مخاطبان خاص خود این قابلیت را دارد تا چهره خوبی را از برند و کسب و کار شما در قالب عکس یا فیلمهای یک ثانیهای به نمایش بگذارد یعنی عکسها میتوانند خیلی بهتر و رساتر داستان برند شما را تعریف کنند. بنابراین برندهای معتبر سریعا متوجه این امر و ویژگیها و اثرات بالقوه اینستاگرام شدند.
سایت simply measured اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴، ۸۶ درصد از ۱۰۰ برند برتر دنیا یک حساب اینستاگرام دارند که ۷۱ درصد بیشتر از سال قبل آن بوده و اینستاگرام پل ورودی برندها به دنیای مجازی است.
رسانههای اجتماعی با قدرت تمام به پیشبرد تکنیک بازاریابی کمک میکنند
سعید مداحی، موسس وبسایت
امروزه رسانههای اجتماعی با قدرت تمام به پیشبرد تکنیک بازاریابی کمک میکنند. اینستاگرام نیز با نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر فعال و تولید محتوای فوقالعاده به بهترین ابزار بازاریابی بصری برای بسیاری از استارتآپها و برندهای بزرگ جهان تبدیل شده است.
برندها میتوانند با استفاده از بازاریابی تاثیرگذاران به همکاری با تاثیرگذاران اینترنتی بپردازند و به کمک تلفیقی از خلاقیت و تعامل با مخاطبان و به روشی معتبر، به شناخته شدن برند کمک کنند. به عنوان مثال همانگونه که وقتی یکی از دوستان شما محلی را برای گذراندن تعطیلات به شما پیشنهاد میدهد، به دلیل اعتمادی که به او دارید بیچون و چرا میپذیرید. بازاریابی تاثیرگذاران نیز با هدف قرار دادن گروهی از مخاطبان و با ایجاد اعتماد، آنها را متقاعد به خرید محصولات مورد نظر میکند.
در اینستاگرام با استفاده از هشتگهای هدفمندی که مخاطبانتان ممکن است، استفاده کنند، میتوانید آنها را به سمت صفحه خود هدایت کنید، این کار برای جلبتوجه افراد و شناساندن شما به آنها انجام میشود. هنگامی که مشتریان بالقوه یا فالوئرهای احتمالی شما تصمیم میگیرند که هشتگ خاصی را جستجو کنند، ممکن است پست شما را ببینند و بخواهند که آن را بررسی کنند و پستهای شما مورد پسندشان واقع شود و به همین راحتی شما یک فالوئر جدید داشته باشید.
برند شما در لحظات زیبای زندگی مردم جاودانه میشود
مونا منفردی، طراح دکوراسیون
تبلیغات در اینستاگرام هر روز میلیونها ایرانی را تحت تاثیر خود قرار میدهد. اگر تاکنون در برنامه بازاریابی خود «تبلیغات در اینستاگرام» را نگنجاندهاید پس یک فرصت عالی را برای دیده شدن از دست دادهاید. اینستاگرام به صاحبان کسب و کار کمک میکند با کمترین هزینه گروه مخاطبان بسیاری را با برند خود آشنا کنند. محبوب شوند و به موفقیت برسند. من خودم یک جمله معروف را سرلوحه کارم قرارا دادهام؛ «برند شما در لحظات زیبای زندگی مردم جاودانه میشود.»
من معتقدم که با آپلود کردن پستهای مناسب کسب و کار خود و ایجاد محتوا باعث پیدا کردن مخاطبان و چه بسا مشتریان جدید میشوید. برای انجام این کار مخاطبان هدف را بشناسید، محتوای مناسب آنها را ایجاد کنید و سپس آن محتوا را ترویج دهید و در همه شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید؛ البته هراز چند گاهی، روش ایجاد محتوا را تغییر دهید تا مخاطب شما دچار یکنواختی محتوایی نشود و آن را پس نزند. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که شبکههای اجتماعی این فرصت را به شما میدهند تا با مشتریان، در حال تعامل باشید، از نظرات آنها آگاه شوید، به نیازهایشان پی ببرید و بهترین پاسخ را به نیازهایشان بدهید. زمانی که این موارد را رایگان در اختیار شما قرار میدهند، پس چرا از آنها استفاده نکنید.
البته بهطور کلی باید گفته شود که هر صفحهای که در حوزه خانمها فعالیت کند با تعداد دنبالکنندگان بیشتری روبهرو خواهد شد. در مجموع خانمها بیشتر از آقایان از اینستاگرام استفاده میکنند و در نتیجه مشتریهای خانم بیشتری در اینستاگرام وجود دارند. از صفحات مخصوص لباس و مزون بگیرید تا زیورآلات و جواهر. جالب است بدانید در بسیاری از مواقع حتی مشتریهای صفحات لباسهای مردانه نیز خانمها هستند. در مجموع خانمها سلیقه آقایان در خرید لباس را قبول ندارند و اگر به بوتیکهای مردانه شهر هم بروید تعداد خریداران خانم آنها بیشتر است. این ماجرا دقیقا درباره اینستاگرام هم صدق میکند و خانم ها، هیچ اعتمادی به سلیقه آقایان ندارند و ترجیح میدهند خودشان برای آنها از صفحات اینستاگرامی خرید کنند.
شبکههای اجتماعی تاثیر بسزایی در خریدها دارند
عماد فاطمی، کارشناس فناوری اطلاعات
اینستاگرام قدرت تعامل کسب و کارها را افزایش میدهد و با نمایش خلاقانه تصاویر، محصولات و پیادهسازی هشتگها میتواند موجب افزایش فروش صاحبان کسب و کارها نیز شود. یکی از بهترین امکانات اینستاگرام امکان لینک شدن به فیسبوک است که به موجب آن میتوانید محتوای تولید شده را در همه شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر تمرکز شما در اینستاگرام روی تصاویر محصولات است، میتوانید برای قرار گرفتن در معرض دید، پستها را در وبسایت خود نیز تعبیه کنید. بهعلاوه، میتوانید برای محبوبیت در شبکههای اجتماعی از پیش برنامهریزی کنید.
همچنین باید اشاره شود که شبکههای اجتماعی دیگر مانند فیسبوک، توئیترو… بابت ترویج تبلیغ کاربران از آنها مبلغی را به صورت ماهانه دریافت میکند (که البته برای ایرانیان این امکان مقدور نیست) اما اینستاگرام فعلا چنین کاری نمیکند و در مقابل یک شبکه اجتماعی است که چنین قدرتی در پولسازی دارد.
اینستاگرام پلتفرمی است که درصد قابل توجه مخاطبان آن را نوجوانان و جوانان زیر ۲۵ سال تشکیل میدهند یعنی سنی که برای مشورت کردن به توصیه هم سنوسالها و دوستان خود بیش از هر تبلیغ و مقاله یا چیز دیگری توجه میکنند. بنابراین بهترین راه نفوذ در بین این گروه مخاطبان از همین طریق است، همان روندی که برندهای خارجی از طریق اعضای شبکههای اجتماعی انجام میدهند. تحقیقات نشان داده که اینستاگرام به عنوان یک شبکه تصویرمحور، دوبرابر بیشتر از دیگر شبکههای متنمحور کامنت میگیرد و ۹۰ درصد از اطلاعاتی که به ذهن ما مخابره میشود از طریق دیدار اتفاق افتاده است. خریداران گفتهاند که شبکههای اجتماعی تاثیر بسزایی در تصمیم آنها برای خرید داشتهاند و در مرحله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشتهاند آنها را جذب کرده است. همچنین محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم درباره خوبی آن شعار ندهند. بگذارید کاربران خود تصمیم بگیرند که آیا این محصول، محصول خوبی است یا نه. این بدان معناست که کاربران را از نظر احساسی تحت فشار نباید قرار داد تا به آنها ثابت شود که محصول معرفی شده محصول خوبی است. بنابراین صاحبان کسب و کار باید سعی کنند در خط وسط حرکت کنند. یعنی نه آنقدری درباره محصول به اصطلاح معروف Show off کنند و نه آنقدری بیسروصدا شوند که کاربران درباره محصولات بیخبر باشند.
پایان خبر – ف م
منبع خبر (
به گزارش خبرنگار فرصت پرس ) است و
فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (
7545 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره
09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه
فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.