زمانی می توان حضور یک کسب و کار را در فضای اقتصادی جدی تلقی کرد که رقبای قدرتمند آنها از آنها صحب کنند و در تلاش باشند تا آنها را به چالش بکشند نمونه ای از این کسب و کار های مجازی که عملا توانستند بازار رقیبان سنتی خود را بربایند نرم افزارهای حمل و […]
زمانی می توان حضور یک کسب و کار را در فضای اقتصادی جدی تلقی کرد که رقبای قدرتمند آنها از آنها صحب کنند و در تلاش باشند تا آنها را به چالش بکشند نمونه ای از این کسب و کار های مجازی که عملا توانستند بازار رقیبان سنتی خود را بربایند نرم افزارهای حمل و نقل شهری با عنوان «اسنپ» و «تپسی» هستند که چند سالی است پا به میدان گذاشتند و این دقیقا اتفاقی است که برای نرم افزار های حمل و نقل شهری افتاده، به گونهای که اتحادیه تاکسیرانی شهری و اتومبیل های کریه بار ها علیه فعالیتهای این ضابطین حمل و نقل شهری زبان به نقد گشودند.
غلامرضا خلیل ارجمندی، مسئول تشکیل مرکز اقتصاد خلاق با اشاره به اهدافی که در مرکز اقتصاد خلاق وجود دارد، عنوان کرد: در این مرکز برنامه های ویژه ای برای نرم افزارهای تلفن همراه دیده شده است که در آینده جدی تر پیگیری خواهد شد. این در حالی است که تا پیش این نیز در راستای اهداف اقتصاد خلاق کمک هایی به فعالین حوزه نرم افزاری کمک هایی مانند کسب و کارهای خلاق معاف از مالیات هستند و همچنین، معرفی آنها به سرمایه گذاران، برند سازی و دیگه موارد صورت گرفته است که قصد داریم فعالیت ها را در حوزه بنگاه داری توسعه اقتصاد فعال بخصوص در زمینهها نرم افزاری تا بعد از دهه فجر گسترش دهیم.
ارجمندی همچنین درباره وضعیت مالیاتی کسبوکارهای نرمافزاری هم گفت: با توجه به جلساتی که با سازمان امور مالیتی داشتیم و بر اساس قانون مالیاتی، کلیه فعالیت های فرهنگی و اغلب صنایع خلاق به همراه کسب و کار های دانشبنیان از پرداخت مالیات معاف هستند اما در مواردی مانند نرم افزارهای حمل و نقل شهری، یعنی اسنپ و تپسی که عملا به شکل خالص وارد فضای اقتصادی شدند باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند و فقط فردی که از فروش مالکیت معنوی و ایده اولیه آنها کسب درآمد میکند از پرداخت مالیت معاف است.
در سالیان اخیر خدمات متنوعی در قالب این کسب و کارهای خلاق در دسترس است که ما می توانیم از طریق تلفن های هوشمند و سایت های اینترنتی از آنها استفاده کنیم. این خدمات در کنار سهولت در استفاده ای که برای کاربران و مشاریان دارد، به دلیل حذف برخی هزینه ها مانند هزینه مکان فیزیکی برای مراجعه مشتری و حذف واسطه ها معمولا خدمات خود را نسبت به رقبای سنتی با مزیت قیمتی بهتری ارائه میکنند که این مزیت در کنار گسترش تکنولوژی و فراگیری آن باعث شده تا شاید در برخی شاخه یک تنه به حریفی غیر قابل رقابت برای کسب و کارهای مشابه سنتی خود که سالهای خیلی بیشتری سابقه فعالیت دارند تبدیل شوند.
پایان خبر – ن ش
منبع خبر ( به گزارش خبرنگار فرصت پرس ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 4552 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
https://forsatpress.ir/?p=4552
×
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.