سیفعلی موسی زاده گفت:در آینده نهچندان دور و در صورت عدم بازپروری مطبوعات کاغذی و حتی رسانههای رسمی رو به اضمحلال رفته و به تعطیلی کشانده شوند همانگونه که هماکنون شاهد این اتفاق درباره بیشتر نشریات کاغذی استان هستیم . این چالش به دلیل کیفیت نازل، بسیاری از نشریات و رسانههای محلی استان را از […]
سیفعلی موسی زاده گفت:در آینده نهچندان دور و در صورت عدم بازپروری مطبوعات کاغذی و حتی رسانههای رسمی رو به اضمحلال رفته و به تعطیلی کشانده شوند همانگونه که هماکنون شاهد این اتفاق درباره بیشتر نشریات کاغذی استان هستیم .
این چالش به دلیل کیفیت نازل، بسیاری از نشریات و رسانههای محلی استان را از گذشته تهدید میکرد و امروزه با گسترش دامنه فعالیت فضای مجازی شدت یافته و هماکنون رسانهها حتی مخاطبان خاص خود را نیز در حال از دست دادن هستند.
خوانندگانی که تنها حوصله خواندن تیتر و حداکثر لید مطالب و آنهم بهصورت گذرا و بدون تأمل و اندیشه درباره محتوا دارند، ذائقههایی که بهسرعت بدون کمترین تفکر و کنکاش مطالب و حتی شایعات را باور کرده و آن را بلافاصله برحسب عادت بازنشر کرده یا لایک و تائید میکنند.
هزینههای هیئت تحریریه، کاغذ، دفتر و غیره مطبوعات و رسانهها بهصورت افسارگسیخته در حال افزایش بوده و فعالیت در عرصه نشر را چندان توجیهپذیر نمیسازد و از سوی دیگر تنها شریان حیاتی مطبوعات یعنی آگهیها و رپرتاژهای بازرگانی نیز در حال قطع هستند.
بخش خصوصی با توجه به فعالیت شبکهها و پلتفرمهای مختلف در فضای مجازی ازجمله اینستاگرام، توییتر، تلگرام، واتساب و غیره و انبوه مشتریان بالقوه در آنها دیگر ضرورتی به حضور و تبلیغ در بستر کاغذی و حتی اینترنتی رسانهها بهجز موارد الزامآور ازجمله ثبت شرکت و مزایده و … نمیبیند.
وی، بابیان اینکه ارزان بودن و هزینه کم در فضای مجازی و نیز امکان حتی فعالیت مستقیم و رایگان بخش خصوصی در این فضا با توجه به انبوه مخاطبان ساده پسند و تأثیرپذیر مزیتی است که آنها را از نشریات چاپی به سمت فضای مجازی سوق میدهد، ادامه داد: بخش دولتی نیز که تاکنون تنها حامی مالی نشریات محلی استان بوده است دیگر تمایلی به این امر مگر به الزام و دستور مقامهای بالادستی ندارد.