مهندس عبدالکریم اخترشناس گفت:کمبود اعتبار تخصیصی، تورم و گرانی مصالح در ساخت، نگهداری و ارتقای کیفیت راهها و ابنیه فنی از جمله مهمترین چالشهای این اداره کل به شمار میرود. در استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه، ۱۲۷ کیلومتر روشنایی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۴هزار و ۳۰۰ دهانه پل و ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری […]
مهندس عبدالکریم اخترشناس گفت:کمبود اعتبار تخصیصی، تورم و گرانی مصالح در ساخت، نگهداری و ارتقای کیفیت راهها و ابنیه فنی از جمله مهمترین چالشهای این اداره کل به شمار میرود.
در استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه، ۱۲۷ کیلومتر روشنایی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۴هزار و ۳۰۰ دهانه پل و ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری وجود دارد که نیاز به تعمیرات سالانه دارند.
رسیدگی نکردن به راههها موجب از بین رفتن سرمایه ملی، به خطر افتادن وضعیت ایمنی آمد و شد، افزایش تعداد تلفات و حوادث جادهای میشود.
محورهای ارتباطی بعنوان شریانهای اصلی اقتصاد و سرمایههای اجتماعی نیازمند توجه جدی مسئولان است و تامین هزینههای لازم برای حفظ و نگهداری این سرمایههای ملی باید از اولویتهای نخست مسئولان باشد.
نگهداری و رسیدن به وضعیت مطلوب این سرمایه عظیم نیازمند فعالیتهای از قبیل تامین نیروی انسانی،ماشین آلات، حفظ رویههای آسفالت، حفظ و ارتقا ایمنی راهها و ابنیه فنی است.
در زمان حاضر محور ساحلی بوشهر – دیر و شیف – گناوه به دلیل کم عرض بودن و تردد ماشینهای شوتی از جمله محورهای حادثه خیز استان بوشهر به شمار میرود که برای برطرف کردن این نقاط نیاز به تامین اعتبار است.
اخترشناس در خصوص محور ساحلی بوشهر – دیر گفت: در این محور در زمان حاضر ۲ پروژه مهم شامل یک قطعه پنج کیلومتری با ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا و قطعه دیگر به طول ۱۰ کیلومتر به ارزش ۲۵ میلیارد تومان نیز در حال انعقاد مناقصه قرار دارد.
عملیات ایمن سازی جاده کوهستانی دالکی – کُنارتخته به طول ۳۰ کیلومتر در مسیر بوشهر – شیراز بعنوان یکی از مهمترین و پرترافیکترین محورهای شریانی ورودی و خروجی استان به سمت استان فارس با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.
وی ،همچنین در خصوص سامانه ارتباطی ۱۴۱ گفت:این سامانه نقش مهمی درارتباط مردم با مرکز مدیریت راهها و بهرهمندی ازدیدگاههای مردمی برای پی بردن به مشکلات حوزه راهداری دارد که درتلاش هستیم ضمن تقویت این سامانه ارتباط موثرتری بامردم داشته باشیم.