به نقل از ایرنا،وضعیت زیرساختی مرزتمرچین در آذربایجان غربی به عنوان کریدور مهمی برای شرق به غرب و مسیرمناسبی برای ورود به کشور سوریه، دسترسی به دریای مدیترانه و قارهآفریقا، به رغم بیش از یک دهه فعالیت شرکتهای خدمات رسان در این منطقه، نقطه مبهمی است که فعالیت این شرکتهای خصوصی را زیرذره بین میبرد. […]
به نقل از ایرنا،وضعیت زیرساختی مرزتمرچین در آذربایجان غربی به عنوان کریدور مهمی برای شرق به غرب و مسیرمناسبی برای ورود به کشور سوریه، دسترسی به دریای مدیترانه و قارهآفریقا، به رغم بیش از یک دهه فعالیت شرکتهای خدمات رسان در این منطقه، نقطه مبهمی است که فعالیت این شرکتهای خصوصی را زیرذره بین میبرد.
مرز “تمرچین” یکی از پنج مرز رسمیآذربایجانغربی و تنها مرز رسمیاستان با شمال عراق است؛ در این مرز سالانه صدها میلیون دلار کالا مبادله میشود ولی زیرساختهای موجود در آن، به هیچ وجه مناسب ارزیابی نمیشود.
این عقب ماندگی توسعه در یکی از استراتژیک ترین مرزهای زمینی کشور در کنار انتقاد تند استاندار آذربایجانغربی از نحوه فعالیتهای شرکتهای خدمات رسان بخش خصوصی در این نقطه مرزی، به خودی خود کافیست تا حساسیت لازم نسبت به چرایی این عقب ماندگی ایجاد شود.
در همین راستا در سفری یک روزه به فاصله ۱۱۰ کیلومتر از مرکز استان به شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی میرویم؛ تا از نزدیک و به صورت میدانی در آخرین وضعیت نقطه صفر مرزی در این منطقه و چگونگی فعالیت شرکتهای خدمات رسان قرار بگیریم.