ماتسوشیتا رویکردی جدید و متفاوت از زمان خود به کارکنان خود داشت. از نظر وی، سرمایههای یک سازمان، کارکنان آن هستند. توجه به «خرد گروهی»، «نظام بخشی»، «تعیین مأموریت سازمان»، از شیوههای مدیریتی وی به شمار میآیند؛ شیوههایی که پس از گذشت چندین دهه از پیادهسازی آنها توسط ماتسوشیتا، در سازمانهای کنونی مطرح میگردند. با […]
ماتسوشیتا رویکردی جدید و متفاوت از زمان خود به کارکنان خود داشت. از نظر وی، سرمایههای یک سازمان، کارکنان آن هستند. توجه به «خرد گروهی»، «نظام بخشی»، «تعیین مأموریت سازمان»، از شیوههای مدیریتی وی به شمار میآیند؛ شیوههایی که پس از گذشت چندین دهه از پیادهسازی آنها توسط ماتسوشیتا، در سازمانهای کنونی مطرح میگردند. با توجه به نحوه زندگی و عملکرد ماتسوشیتا، وی علاوه بر خصوصیاتی همچون خلاقیت، خطر پذیری، تلاش، فروتنی که ویژگی مشترک کارآفرینان دیگر نیز میباشد، دارای ویژگی فوقالعادهای بود که میتوان آن را رمز موفقیت وی نامید و آن هم ظرفیت بالا برای برانگیختن دیگران است.
ویژگی مدیریتی ماتسوشیتا :
۱.توجه به خرد گروهی
۲. پیاده سازی نظام بخشی در سازمان
۳. کاهش هزینه
۴. تولید فراوردههایی که بهتر از فراوردههای موجود در بازار است، بطوری که به قیمت کمتر از نرخ بازار به فروش برسند
۵. ساعت کار متمادی
۶. صرفه جویی در همه موارد
۷. سازمان باید از راههای ابتکاری که از راه عدالت و انصاف هم دور نگردد تأمین مالی شود با کارکنان طوری رفتار گردد که گویی اعضاء خانواده هستند
۸. سرعت در کار
۹. توجه به تبلیغات
۱۰. اندیشیدن در قالب گسترده بازرگانی و نه در قالب وظیفه باریک خویش
پایان خبر- ف م