داریوش امانی گفت:۲۳۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که ۳۳ هزار کیلومتر آن راه شریانی و اصلی محسوب می شود که ۹۰ درصد بار، مسافر و اقتصاد کشور در این ۳۳ هزار کیلومتر متمرکز است. راه هم مانند جسم انسان رفتار میکند و مشکل آن در صورت رسیدگی سریع با هزینه کمتر برطرف خواهد شد در […]
داریوش امانی گفت:۲۳۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که ۳۳ هزار کیلومتر آن راه شریانی و اصلی محسوب می شود که ۹۰ درصد بار، مسافر و اقتصاد کشور در این ۳۳ هزار کیلومتر متمرکز است.
راه هم مانند جسم انسان رفتار میکند و مشکل آن در صورت رسیدگی سریع با هزینه کمتر برطرف خواهد شد در غیر اینصورت سال بعد باید چند برابر قبل صرف ترمیم خرابی راه کنیم.
اعتبارات سال گذشته سازمان راهداری نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان بود که بیشتر آن از محل درآمدهای این سازمان تامین شد.
شرایط امروز بسیار شکننده و سخت شده و هیچ سرفصلی در بودجه ستاد برای راه های روستایی در نظر گرفته نشده است در حالی که در سال های گذشته اعتبارات ملی جوابگوی این راهها بود اما در زمان حاضر هیچ سرفصلی برای این راهها وجود ندارد که بتوانیم حتی یک ریال هم کمک کنیم.
هیچ دستگاه اجرایی در کشور تمایلی ندارد که طرح هایش به طرحهای میراث فرهنگی تبدیل شود و در آینده مورد مطالبه گری مردم قرار گیرد و بعنوان یک کارنامه بد از عملکرد مدیریتی خود بر جای بماند اما تنها اعتبارات و امکانات در این زمینه جوابگوی مشکلات خواهد بود.
سازمان راهداری، امروز حدود ۳۵۰ میلیارد تومان طرح در استان اصفهان در دست اجرا و حدود ۲۶۰ میلیارد تومان طرح در حال مناقصه و ارزیابی دارد و بر اساس قولی که به مردم و استاندار اصفهان داده ایم تا پایان سال بیش از یکهزار میلیارد تومان در طرح های راه این استان هزینه خواهد شد.