چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-12-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2124 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۷:۱۸ | ارسال توسط :
85 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به نقل از ایسنا: سیاوش رضوانی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز دریانوردی برگزار شد،با اشاره به نقش مهم بنادر در مبادلات کالا و مسافر در کشور، اظهار کرد: هر ساله سازمان جهانی دریانوردی شعاری را مطرح می‌کند که امسال بنام “کشتی ضرورت انکارناپذیر توسعه” نام‌گذاری شد و در کشور نیز علاوه بر […]

به نقل از ایسنا: سیاوش رضوانی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز دریانوردی برگزار شد،با اشاره به نقش مهم بنادر در مبادلات کالا و مسافر در کشور، اظهار کرد: هر ساله سازمان جهانی دریانوردی شعاری را مطرح می‌کند که امسال بنام “کشتی ضرورت انکارناپذیر توسعه” نام‌گذاری شد و در کشور نیز علاوه بر آن بر دریا نیز تاکید شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: حمل و نقل کالا در دریا برای سایر کشورها ۸۵ درصد و در کشور ما بالاتر از ۹۰درصد است که این حمل و نقل به صورت دریایی صورت می‌گیرد و ایمنی بالا، حجم بیشتر و کانتینری حمل کالا در دریا باعث شده تا اهمیت حمل و نقل دریایی دو چندان شود.

همچنین وی افزود: در دریا و بندر مجموعه شرکت‌ها و نهادها نقش مهمی در ارتقا، اشتغال و آبادانی دارند و در این خصوص به صنعت دریا و کشتیرانی  کمک می‌کنند.

رضوانی با اشاره به این‌که ظرفیت‌های کشتی‌های داخل کشور در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر بنادر امام خمینی، چابهار و شهید رجایی قابلیت پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر و قاره پیما را دارد و توسعه بندری نوشهر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به مشکلات دوران تحریم و اولین اثری که این تحریم روی بنادر داشت، تصریح کرد:  موضوع بیمه کشتی‌ها در زمان تحریم باعث شد مشکلات زیادی برای ما پیش بیاید اما توانستیم به توانمندی‌هایی برسیم که از جمله می‌توان به ایجاد موسسات بیمه در داخل کشور اشاره کرد و امروز بیمه توسط خود موسسات بیمه گذار داخلی صورت می‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد: در زمان تحریم، مقصد کشتی‌های ما بیشتر کشورهای هند، چین و ترکیه بود، اما در حال حاضر کشتی‌های کشور با کالا به همه کشورهای اروپایی تردد دارد و امید است سرعت بیشتری یابد.

رضوانی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بندر نوشهر در جهت توسعه بیشتر گفت: ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی و روغن خوراکی با برگزاری مناقصه و مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌شود که تاکنون شرکت‌های زیادی اسناد خود را تحویل داده‌اند.

وی  به رویکرد بازاریابی در مدیریت بندر نوشهر اشاره کرد و یاد آور شد: تمامی مقاصد هدایت کالا به استان‌های دیگر مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته تا شاهد افزایش میزان کیفیت کالاهای وارداتی باشیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با تاکید بر اهمیت گردشگری دریایی در نوار ساحلی از رامسر تا گمیشان، اظهار کرد:  ایجاد تورهای دریایی توسط شناورهای کروز پس از پایان مطالعه توسط مشاور طرح از جمله برنامه‌هاست  و به دنبال ایجاد مسیرهای دریایی برای تورهای گردشگری دریایی در نوار ساحلی خزر و سواحل مازندران هستیم.

وی با بیان این‌که  ظرفیت‌های اسمی بندر نوشهر چهار میلیون تن در سال است، تصریح کرد: این بندر طی هفته‌های آینده آمادگی واردات و صادرات بیشتر را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در مورد سرانجام راه دسترسی بندر نوشهر گفت: با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر، طی چند مدت اخیر جلسات متعددی در تهران و بندر نوشهر برای این موضوع  برگزار شد و پیشنهادات زیادی نیز ارائه شد که چند پیشنهاد در حال بررسی بیشتر است و به زودی تیم مشاوری برای مطالعه دقیق گرفته می‌شود تا هر چه زودتر به سرانجام برسد.

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2124 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید