مجتبی آراسته گفت:توسعه جادهای، کمربندی آلودگی هوا و آلودگی صوتی را از مرکز شهر به حاشیهها انتقال میدهند و در عین حال میتوانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و زیربنای رشد آن را به دنبال داشته باشد. امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به طرحهای عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد، زیرا […]
مجتبی آراسته گفت:توسعه جادهای، کمربندی آلودگی هوا و آلودگی صوتی را از مرکز شهر به حاشیهها انتقال میدهند و در عین حال میتوانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و زیربنای رشد آن را به دنبال داشته باشد.
امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به طرحهای عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد، زیرا یکی از عاملهای رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه موفقیت در اجرای پروژههای عمرانی آن است.
کاشان یکی از شهرستانهای شمال این استان است، اما کمربندی مناسبی نداشته و عبور ماشینهای سنگین از داخل شهر منجر به خسارتهای جبران ناپذیر جانی و مالی به مردم شده است.
کمربندی کاشان به طول ۲۸ کیلومتر از پل دارالسلام در میدان امام علی(ع) کاشان طراحی شده که عملیات اجرایی هفت کیلومتر از این محور انجام شده و تقریبا در مرحله انتهایی آن قرار دارد و در حالی که مطالعات این طرح به تصویب رسیده و قابل اجراست، اما ساخت این مسیر با مشکل آزادسازی اراضی مواجه شده است.
۲۰ کیلومتر از این محور نیازمند آزادسازی اراضی ملی است که با پیگیریهای انجام شده آزادسازی و ادامه پروژه به صورت چهار خطه در حال اجراست که با اجرای آن مشکل ترافیکی شهر کاشان کاملا حل میشود.
طرح کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر ورامین به طول ۴۳ کیلومتر دارای ردیف و طرح مصوب ملی است و از میدان امام علی(ع) کاشان شروع می شود که چهار کیلومتر از این محور با کمربندی کاشان به صورت مشترک بین دو شهرستان کاشان و آران وبیدگل قرار دارد.
بهره برداری از کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و چرمشهر ورامین نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل دارد و در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از این محور کاملا انجام شده و به صورت مقطعی مورد استفاده قرار گرفته است.
این پروژه به جهت آزادسازی اراضی ملی به خصوص منابع طبیعی و قطع تاغزارها و آزادسازی اراضی کشاورزان در دشت های نوش آباد، سفیدشهر و مشکات مدتی متوقف مانده بود.
در حال حاضر مشاور این طرح انتخاب و طرح در مرحله مطالعات و تصویب نهایی قرار دارد که پس از پایان مطالعات پروژه، فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای ۱۳.۵ کیلومتر باقیمانده انجام و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ کاملا عملیاتی میشود.