شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 167967 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۷ | ارسال توسط :
31 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

نوریگا در یک پست اینستاگرامی که فیلمش را در خانه‌‌‌اش در اوکلاهما سیتی گرفته، گفته: «باورم نمی‌شود چقدر بد شده‌‌‌ام.» این سادگی و بی‌‌‌تکلفی نوریگاست که باعث شده بیش از ۱۰۰‌هزار فالوور در اینستاگرام داشته باشد و آنقدر پول درآورد که شغل تمام وقتش را به عنوان دستیار مدیر رها کند و به طور کامل […]

نوریگا در یک پست اینستاگرامی که فیلمش را در خانه‌‌‌اش در اوکلاهما سیتی گرفته، گفته: «باورم نمی‌شود چقدر بد شده‌‌‌ام.»

این سادگی و بی‌‌‌تکلفی نوریگاست که باعث شده بیش از ۱۰۰‌هزار فالوور در اینستاگرام داشته باشد و آنقدر پول درآورد که شغل تمام وقتش را به عنوان دستیار مدیر رها کند و به طور کامل به فعالیت در رسانه‌‌‌های اجتماعی بپردازد.

درآمدش آنقدر زیاد شد که همسرش ریکاردو هم وقتی بیکار شد، دنبال شغل دیگری نرفت و تصمیم گرفت کارهای اداری کسب‌وکار همسرش را انجام دهد.

طبق گزارش گلدمن ساکس در سال گذشته، الی و ریکاردو نوریگا، که هر دو در اوایل ۴۰ سالگی هستند، یکی از حدود ۵۰ میلیون «تولیدکنندگان محتوا» در سراسر دنیا هستند که علایق، تخصص‌‌‌ها و کارهای دستی خود را با فالوورهای آنلاینشان به اشتراک می‌‌‌گذارند. خیلی از آنها از پلتفرم‌‌‌هایی مثل فیس‌‌‌بوک، تیک‌‌‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام استفاده می‌کنند تا محصولات برندسازی شده را در ازای پول یا محصول، تبلیغ کنند.  برخی دیگر هم، محتواهایی را پست می‌کنند تا ترافیک اینترنتی کافی ایجاد کنند و بخشی از درآمد تبلیغاتی را از آن خود کنند. گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده با رشد این اکوسیستم دیجیتال، اقتصاد تولید محتوا دو برابر شده و از ۲۵۰ میلیارد دلار امروز به ۴۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ می‌‌‌رسد.  با این حال، رقابت برای برخورداری از این تکه کیک بسیار تنگاتنگ است و احتمالا شدیدتر هم می‌شود. طبق تحلیل گلدمن، فقط حدود ۴‌درصد تولیدکنندگان محتوا در سراسر دنیا، بیش از ۱۰۰‌هزار دلار در سال درآمد دارند.  همزمان، طبق نظرسنجی شرکت اطلاعات کسب و کار «مورنینگ کانسالت» که سال گذشته منتشر شد، ۵۷‌درصد جوانان نسل Z گفته‌‌‌اند که اگر فرصت برایشان فراهم شود، دوست دارند اینفلوئنسر شبکه‌‌‌های اجتماعی شوند.

با اینکه این شغل بسیار اغواکننده است، اما پول درآوردن در آن چندان آسان نیست. خیلی از اینفلوئنسرها برای اینکه در میدان رقابت پیروز باشند، مجبورند سلسله محتواهای جدید و اورجینال را به طور بی‌‌‌وقفه تولید کنند و از این لحاظ بسیار تحت فشارند.

نوریگا می‌‌‌گوید: «رئیس خودمان هستیم و کاری را انجام می‌‌‌دهیم که از آن لذت می‌‌‌بریم. اما من و همسرم برای درست کردن عکس و فیلم به صورت مداوم، ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌‌‌کنیم و عملا هیچ‌گونه توازنی بین کار و زندگی ما نیست.»

آنجله کریستین، استادیار ارتباطات در دانشگاه استنفورد که دنیای اینفلوئنسرهای رسانه‌‌‌های اجتماعی را مورد مطالعه قرار می‌دهد، می‌‌‌گوید: «اگر فقط ۵۰‌هزار یا ۱۰۰‌هزار فالوور داشته باشید، اهرم قدرت زیادی در دست ندارید، چون هزاران نفر دیگر مثل شما هستند. اگر این شغل را جدی نگیرید، یک نفر دیگر این کار را می‌کند. رقابت بسیار شدید است. شما یک ماهی در یک اقیانوس بسیار بزرگ هستید.»

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=24039

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 167967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید