چهارشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2025-02-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9559 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۸:۵۲ | ارسال توسط :
472 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مشترکین تلفن ثابت می توانند هزینه کارکرد تلفن و ریز مکالمات خود را از پانزدهم ماه‌های فرد سال از طریق سامانه های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ دریافت کنند. به نقل از ایسنا، مشترکین تلفن ثابت می توانند از پانزدهم ماه‌های فرد سال از طریق سامانه‌های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ ضمن دریافت هزینه کارکرد تلفن ثابت و ریز […]

مشترکین تلفن ثابت می توانند هزینه کارکرد تلفن و ریز مکالمات خود را از پانزدهم ماه‌های فرد سال از طریق سامانه های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ دریافت کنند.

به نقل از ایسنا، مشترکین تلفن ثابت می توانند از پانزدهم ماه‌های فرد سال از طریق سامانه‌های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ ضمن دریافت هزینه کارکرد تلفن ثابت و ریز مکالمات نسبت به پرداخت صورت حساب میان دوره و پایان دوره خود اقدام کنند.

براساس این گزارش مشترکین می توانند از طریق سامانه پیامکی ۰۲۱۱۸۱۸ نیز نسبت به دریافت صورتحساب و کارکرد تلفن ثابت خود اقدام و بدهی خود را از همان طریق پرداخت کنند.

پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۶ خود درخواست اصلاح مصوبه جلسه شماره ۲۳۷ مربوط به تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ درباره مبنای محاسبه تعرفه تلفن ثابت را بررسی و بند­های ۴ و ۵ مصوبه مذکور را به شرح زیر اصلاح و تصویب کرد:

بند ۴) محاسبه کارکرد مشترکین برای مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه انجام و محاسبه خواهد شد.

بند ۵) محاسبه کارکرد مشترکین برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس زمان­های نیم دقیقه­‌ای محاسبه می­‌شود.

همچنین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۳۷ خود با توجه به درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی بر اصلاح تعرفه خدمات تلفن ثابت و به منظور توسعه و به روز رسانی خدمات این بخش، پیشنهاد سازمان در خصوص اصلاح مصوبه در مورد تعرفه‌های تلفن ثابت را بررسی و آن را به این شرح زیر تصویب کرده بود که سقف هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت آبونمانی مبلغ دو میلیون ریال تعیین می شود که یک میلیون ریال آن در زمان ثبت نام و مابقی آن طی ۳۶ ماه پس از زمان راه­‌اندازی خط از مشترک اخذ می‌شود.

بر این اساس شرکت مخابرات ایران موظف شده بود طرح توسعه، بهسازی و نوسازی شبکه تلفن ثابت در پنج سال آینده را که پس از تصویب هیئت مدیره  به سازمان ارائه کرده است بطور کامل اجرا و در بازه های زمانی شش ماهه به سازمان گزارش کند.

سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی موضوع ردیف اول جدول بند ۳ مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۱۸۴ سال ۹۲ مبلغ ۴۵ ریال تعیین شده بود. محاسبه کارکرد مشترکین برای تمامی مکالمات تلفن ثابت داخل استانی هم بر اساس دقیقه انجام و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می‌شد.

محاسبه کارکرد مشترکین برای تمامی مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر ۳۰ ثانیه به بالا به نیم دقیقه (۳۰ ثانیه) گرد و محاسبه می­‌شد.

حداقل کارکرد ماهانه هر خط تلفن ثابت، برای مشترکین روستاها به میزان۲۰۰ دقیقه مکالمه درون استانی و برای سایر مشترکین به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه درون استانی تعیین و محاسبه و مبلغ تسهیم درآمد خدمات تلفن ثابت با توجه به بند ۳ این مصوبه و تبصره ذیل بند ۱۱.۲.۱ موافقتنامه پروانه شرکت مخابرات ایران محاسبه، اصلاح  و توسط سازمان به دارنده پروانه ابلاغ می­‌شود.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9559 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید