ب ام و بار دیگر در نمایشگاه Auto Shanghai قدرت طراحی و درک خود از بازار چین را به نمایش گذاشت. بازاری که نهتنها بزرگترین در جهان برای این برند محسوب میشود، بلکه الهامبخش نسخههایی ویژه و کشیدهشده از محصولات مختلف این خودروساز آلمانی نیز بوده است. از سری ۵ و X5 گرفته تا مدلهای […]
ب ام و بار دیگر در نمایشگاه Auto Shanghai قدرت طراحی و درک خود از بازار چین را به نمایش گذاشت. بازاری که نهتنها بزرگترین در جهان برای این برند محسوب میشود، بلکه الهامبخش نسخههایی ویژه و کشیدهشده از محصولات مختلف این خودروساز آلمانی نیز بوده است. از سری ۵ و X5 گرفته تا مدلهای جمعوجورتری چون X1، X3 و سری ۳ – حالا نوبت به سری ۲ گرن کوپه رسیده تا با بدنهای کشیدهتر و طراحی منحصربهفرد، جای خود را در میان خودروهای مخصوص بازار چین باز کند.ورود سری ۲ به باشگاه خودروهای کشیدهتازهترین عضو این خانواده کشیده، بیامو سری ۲ گرن کوپه است. این نسخه که با کد داخلی F78 شناخته میشود (در مقایسه با نسخه جهانی F74)، در واقع جانشینی برای سدان تقریباً فراموششده سری ۱ محسوب میشود. فاصله محوری آن ۱۱۰ میلیمتر افزایش یافته و به ۲۷۸۰ میلیمتر رسیده است – رقمی که تقریباً معادل سری ۷ کلاسیک E23 است. طول کلی M235L حالا به ۴۶۶۳ میلیمتر رسیده که حتی از سری ۵ E28 نیز کشیده تر است. درهای بدون قاب حفظ شدهاند، اما درهای عقب برای هماهنگی با فاصله محوری جدید، کشیدهتر شدهاند. نسخه M Performance همچنان با چهار خروجی اگزوز و اسپویلر ظریف روی درِ صندوق به میدان آمده است.نمای جانبی ب ام و ۲۳۵Lنمایش در شانگهای؛ اولین گرن کوپه ساخت چینب ام و مدل M235L را بهعنوان بخشی از ویترین ۴۲ خودرویی خود در نمایشگاه Auto Shanghai معرفی کرد. این خودرو، نخستین گرن کوپهای است که در چین تولید میشود و دومین مدل M Performance مونتاژ محلی پس از X1 M35L بهشمار میرود. البته هنوز نمیتوان از طراحی عجیب نوشتههای پشت خودرو چشمپوشی کرد؛ جایی که “M” و “۲” هماندازه هستند ولی “۳۵L” با فونتی کوچکتر زیر آن جا گرفته است. بهوضوح باید گفت که با یک M2 چهار در طرف نیستیم.طراحی و فضای داخلی: ترکیب زیبایی و کاربرددر این نمایشگاه، ب ام و نسخه M235L را با رنگ خاکستری بروکلین و رینگهای ۱۹ اینچی دو رنگ مدل ۹۷۷ M به نمایش گذاشت. درون کابین، صندلیهای عقب نشان میدهند که چقدر فضای پا در ب ام و M235L افزایش یافته است. به گفته این شرکت، زاویه نشیمن صندلی عقب اصلاح شده و تشک آن نیز راحتتر طراحی شده است. از دیگر ویژگیهای کابین میتوان به نورپردازی ملایم، تودوزی دو رنگ و سقف پانورامای برقی با سایهبان اشاره کرد.طراحی داخلی ب ام و ۲۳۵Lمشخصات فنی: همان موتور، با کمی تفاوتدر بخش فنی، همچنان از پیشرانه آشنای B48 بهره گرفته شده است؛ موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر که ۲۹۶ اسب بخار قدرت دارد – مشابه نسخه اروپایی اما اندکی ضعیفتر از مدل ۳۱۲ اسب بخاری بازار آمریکا. این پیشرانه با جعبهدنده دوکلاچه هفت سرعته و سیستم چهار چرخ محرک xDrive ترکیب شده و شتاب صفر تا صد آن ۵ ثانیه اعلام شده است؛ که اندکی از نسخه اروپایی کندتر است.قیمتگذاری و ورود قریبالوقوع به بازار ایرانهرچند نسخه M Performance در مرکز توجه قرار گرفته، بیامو نسخه اقتصادیتر ۲۲۵L را نیز عرضه کرده است. قیمتگذاریها هم از این قرار است: M235L با قیمت پایه ۳۶۳,۹۰۰ یوان (حدود ۵۰ هزار دلار) آغاز میشود و ۲۲۵L با قیمت پایینتر ۲۵۹,۹۰۰ یوان (حدود ۳۵,۵۰۰ دلار) روانه بازار میگردد.در همین راستا، پرشیا خودرو بهعنوان نماینده عرضه و خدمات پس از فروش محصولات بیامو در ایران، اعلام کرده که بهزودی مدل ۲۲۵ از سری ۲ گرن کوپه را به بازار کشور معرفی و عرضه خواهد کرد.