روحالله استیری، مدیرکل دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری گفت: تسریع در توسعه صادرات محصولات دانشبنیان از طریق واسطههای صادراتی امکان پذیر است همچنین، اظهار کرد: یکی از دغدغههای اصلی معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری در سه سال اخیر ایجاد زیرساخت مناسب توسعه صادرات محصولات دانشبنیان و ورود شرکتها به بازارهای بینالمللی بوده است. به نقل […]
روحالله استیری، مدیرکل دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری گفت: تسریع در توسعه صادرات محصولات دانشبنیان از طریق واسطههای صادراتی امکان پذیر است همچنین، اظهار کرد: یکی از دغدغههای اصلی معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری در سه سال اخیر ایجاد زیرساخت مناسب توسعه صادرات محصولات دانشبنیان و ورود شرکتها به بازارهای بینالمللی بوده است.
به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: شرکتها لازم است پیشنیازهای بینالمللی شدن را از طریق جذب خدمات مشاوره و حمایتهای مالی کریدور صادرات بدست آورند، چراکه ورود به بازارهای جهانی چارچوب کاملاً متفاوتی را میطلبد و رفتار بنگاهها نیاز به تغییرات اساسی در بخشهای مختلف بویژه کیفیسازی محصولات دارد.
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بینالملی معاونت علمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه عمده شرکتهای دانشبنیان از جمله شرکتهای کوچک و متوسط محسوب میشوند، بهره گیری از واسطههای صادراتی و نهادهایی که به نحوی نقش دفاتر بازرگانی خارجی شرکتها در سایر کشورها را بازی میکنند، پس از فاز توانمندسازی ضروری مینماید.
وی گفت: این مهم در تمامی کشورهای توسعه یافته سالهای متمادی مورد استفاده قرار گرفته است. از آن جمله میتوان به کشور چین و ایجاد پایگاههای صادراتی در اقصی نقاط جهان، آمریکا با توسعه شرکتهای مدیریت صادرات (Export Management Company) و شرکتهای تجارت صادرات (Export Trading Company)، ژاپن و کره جنوبی با راهاندازی شرکتهای بزرگ صادراتی و کشورهای اروپایی با استفاده از کارگزاران تجاری برونمرزی (Export Business Broker) اشاره کرد.
استیری تصریح کرد: در این راستا طی سه سال اخیر و با حمایتهای مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری چندین واسط صادراتی با استفاده از توان بخش خصوصی ایجاد شده که شرکتهای دانش بنیان می توانند با مراجعه به این واسطهها شانس و مسیر ورود خود به بازارهای جهانی را تسهیل و تسریع کنند.
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی گفت: از جمله خدماتی که واسطه ها برای ورود بنگاههای دانش بنیان به کشور هدف ارائه میدهند شامل مشاوره و رایزنی ثبت شرکت، مشاوره و رایزنی ثبت محصولات و برندها، خدمات تحقیقات بازار و بازاریابی محصولات، یافتن شرکای تجاری و فناوری، هماهنگی برگزاری جلسات Matchmaking، در اختیار گذاشتن امکانات اداری و سایر موارد مشابه است.
وی به فهرست واسطههای صادراتی که جزئیات آنها در پایگاه اینترنتی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به آدرس www.tesc.ir موجود است، اشاره کرد و از شرکتهای دانشبنیان خواست تا در صورت نیاز از طریق ارتباط گیری مستقیم با واسطههای صادراتی از خدمات متنوعی که این شرکتها ارائه میدهند، بهرهمند شوند و نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود از واسطهها را با تماس با دفتر توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی ارائه کنند.
پایان خبر – ن ش
منبع خبر ( به گزارش خبرنگار فرصت پرس ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد ( 5300 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره 09800000000 پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
https://forsatpress.ir/?p=5300
×
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.