مجید مشعلچی فیروزآبادی گفت: طبق سنجش ما، بیمه کوثر در سال گذشته بیش از ۸۰درصد از شاخصهای مهم را در خود داشت و این نشانگر برنامهریزی درست و حرکت در مسیر برنامه است. خوشبختانه در سالجاری نیز شرایط تا امروز به خوبی پیش رفته است و من انتظار دارم با توجه به عملکرد ششماهه برای اصلاح […]
مجید مشعلچی فیروزآبادی گفت: طبق سنجش ما، بیمه کوثر در سال گذشته بیش از ۸۰درصد از شاخصهای مهم را در خود داشت و این نشانگر برنامهریزی درست و حرکت در مسیر برنامه است. خوشبختانه در سالجاری نیز شرایط تا امروز به خوبی پیش رفته است و من انتظار دارم با توجه به عملکرد ششماهه برای اصلاح و تدوین برنامه ششماهه دوم ۱۴۰۰ اقدام دقیق صورت گیرد.
این یک واقعیت است که باور آن هم باید در ذهن مدیران و کارمندان شکل گیرد. با این وصف، دیگر میانگین صنعت برای ما شاخص خوبی نیست بلکه در هر بخشی باید خود را با بهترینها قیاس کنیم. برگزاری جلسه با مدیران ارشد استانی راهکاری است برای حضور فعال و ایجاد ظرفیتهای جدید که حتما باید مدیران سرپرستیها مد نظر قرار دهند.
«تفویض اختیار» و «برونسپاری» با بهرهمندی از شبکه فروش یک مزیت برای شرکتهای بیمه است. ما باید اهمیت استفاده از ظرفیتهای نمایندگان را برای فروش، همراهی با بیمهگذار و در نتیجه، افزایش رضایت بهخوبی درک کنیم.
افزایش رضایت بیمهگذاران از عملکرد شرکت باعث شده است که امروز نام «شرکت بیمه کوثر» در بین بیمهگذاران بزرگ و ویژه کشور بر سر زبانها بیفتد. همین مزیت برای ما امکان حضور جدی در مناقصات مختلف و رقابت با شرکتهای قدیمی و بزرگتر را فراهم کرده است که تبعا میتواند به افزایش پرتفوی و سوداوری شرکت منجر شود.
مدیران باید تفاوتها و قابلیتهای نیروهایشان را بشناسند و رفتار و انتظارشان را متناسب با همان تنظیم کنند. قطعا اگر کارمندی دچار مشکل شود در کار خودش و شرکت اختلال پیش میاید؛ بنابراین اگر مدیران متوجه مشکلی برای هر یک از همکاران شدند تا جای امکان برای حل آن تلاش کنند و اگر لازم شد موضوع را به بنده منعکس کنند. قطعا ما تا جایی که حدود اختیارات اجازه بدهد و البته ظلمی به دیگران نباشد همه تلاشمان را برای کمک به کار خواهیم بست. با این رویکرد هم یک نیروی کمرمق و خسته باقوت به انجام وظایف خود بازخواهد گشت و هم سایر کارکنان وقتی ببینند شرکت تا چه اندازه برایشان احترام و ارزش قایل هستند وفادارانهتر و حتی فراتر از حدود قانونی برای سازمان مایه میگذارند، موضوعی که در بیمه کوثر من به کرات در این سالها دیدهام و میبینم.
پاسخگویی درست، درخور و بهموقع شرط تداوم این روند مطلوب و جذب هرچه بیشتر بازار برای شرکت است، بنابراین همه مدیران و کارکنان شرکت در ستاد و سرپرستیها و حتی نمایندگان فروش باید مهارت و توانمندی خود را برای مدیریت این شرایط افزایش دهند.