مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بعد از اجرای برجام پوشش بیمهای خطوط دریایی ایران به یک میلیارد دلار ارتقاء پیدا کرده است. به نقل از ایسنا، محمد سعیدی با بیان اینکه رفتن به سراغ دریافت پوشش بیمههای بینالمللی گام اول اقدامات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از برجام بود، اظهار کرد: بیشک […]
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بعد از اجرای برجام پوشش بیمهای خطوط دریایی ایران به یک میلیارد دلار ارتقاء پیدا کرده است.
به نقل از ایسنا، محمد سعیدی با بیان اینکه رفتن به سراغ دریافت پوشش بیمههای بینالمللی گام اول اقدامات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از برجام بود، اظهار کرد: بیشک یکی از مهمترین مواردی که برای دریافت سفارشات و برقراری ارتباط با خطوط دیگر دریایی جهان زنده کردن تضمینهای بینالمللی بود در گام اول با مذاکراتی که انجام شد موفق شدیم ۷۵ میلیون دلار پوشش بیمهای برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دست بیاوریم که این رقم در گام دوم به ۴۵۰ میلیون دلار و در نهایت امروز به یک میلیارد دلار ارتقاء پیدا کرده است و همکاری بیمهای ما با کشور نروژ و انگلستان ادامه دارد.
*** ۱۰ فروند کشتی مگاسایز به ناوگان کشتیرانی اضافه میشود
مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تشریح دیگر دستاوردهای برجام با اشاره به احیای قراردادهای معطل مانده زمان تحریم، تصریح کرد: تا پیش از شروع تحریمهای هستهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادهایی را با شرکتهای خارجی بینالمللی امضاء کرده بود که یکی از آنها سفارش ۱۷ کشتی از شرکت هیوندایی کره در سال ۲۰۰۸ بود که قرار بود تمام هزینه ساخت آنها را شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی پرداخت کند و ۱۵۹ میلیون دلار به عنوان پیش پرداخت برای این سفارشها به طرف کرهای داده بود، اما در سال ۲۰۱۰ بعد از وضع تحریمهای بینالمللی و معطلیهایی که در پرداختهای ایران پیش آمد طرف کرهای در این قرارداد ادعای خسارت کرد و با بیان اینکه ایران نمیتواند نسبت به آن هزینه پیش پرداخت هیچ گونه ادعایی داشته باشد با اشاره به خسارتهای مالی ناشی از تعلل در پرداختهای طرف ایرانی از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۱۷۸ میلیون دلار نیز طلب خسارت کرد.
*** فروردین ۹۷ اولین کشتی کانتینربر بزرگ به ایران تحویل میشود
وی درباره جزییات قرارداد ساخت ۱۰ کشتی توسط شرکت هیوندایی اظهار کرد: در حالی که پیش از این آخرین ظرفیتی که ما بر روی کشتی های کانتینر برداشتیم ۶۵۰۰ TEU (ظرفیت حمل کانتینر) بود ولی، بر اساس این قرارداد ایران برای اولین بار صاحب کشتیهای مگا سایز میشود و چهار فروند کشتی مگا سایز ۱۴ هزار ۵۰۰ TEU به ناوگان دریایی ایران اضافه خواهد شد ودر کنار اینها نیز شش فروند MR Size تانکر خواهیم داشت که این شناورهای بزرگ برای حمل محصولات، پتروشیمی و شیمیایی هستند.
سعیدی افزود: سال به سال تولید پتروشیمی ما در حال افزایش است و در حال حاضر تولید متانول به هشت میلیون تن رسیده است که پنج میلیون تن آن قابلیت صادرات دارد، به همین دلیل ما کشتیهایی را سفارش دادیم که بتواند نیازهای تولید کنندههای داخل کشور را بر طرف کند و مزیت صادراتی را برای جمهوری اسلامی ایران تامین کنیم.
*** شرکت کشتیرانی ایران-هند احیا شد
سعیدی درباره چشم انداز همکاری شرکت ایران – هند ادامه داد: نقشه همکاری خوبی برای این شرکت پیشبینی شده است و از آنجا که هند قصد سرمایه گذاری در چابهار را دارد، می توان امکان حمل و نقل تجهیزات و کالاهای هندوستان را از طریق این شرکت، به افغانستان و کشور های حوزه CIS فراهم کرد.
پایان خبر- س ر