احمد میدری گفت: هر فردی که در حوزه درمان با مشکل روبرو می شود راه روشنی را برای احقاق حق خود نمی بیند. قوه قضائیه مشاوره های رایگان برای مسائل قرار داده اما حوزه های تخصصی مانند درمان، مشاوره های تخصصی نیاز دارد. در بیمارستانهای آمریکا ۳ درصد پزشکان در زمینه فوتی ها مقصرند اما این […]
احمد میدری گفت: هر فردی که در حوزه درمان با مشکل روبرو می شود راه روشنی را برای احقاق حق خود نمی بیند. قوه قضائیه مشاوره های رایگان برای مسائل قرار داده اما حوزه های تخصصی مانند درمان، مشاوره های تخصصی نیاز دارد. در بیمارستانهای آمریکا ۳ درصد پزشکان در زمینه فوتی ها مقصرند اما این آمار در ایران یک دهم درصد است. شاید دلیل آن نبود راهکار برای احقاق حق باشد.
میدری گفت: ۱۶۰ هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد که ۹ هزار نفر آنها ۲ یا ۳ دفترچه بیمه دارند و این بیماران می توانند تا پایان آبان ماه با مراجعه به سامانه معین شده، سازمان بیمه گر خود را تعیین کنند.
وی با بیان اینکه دولت ۵۵۰ میلیارد تومان بابت فرانشیز بیماران خاص هزینه می کند گفت: برای کاهش سوء استفاده ها سامانه تشخیص قصور پزشکی ایجاد می شود به این صورت که ایمیلی در اختیار مردم قرار می دهیم تا در صورت بروز مشکلات در روند درمان، مسائل خود را از آن طریق پیگیری کنند تا مقصر بودن یا نبودن تیم پزشکی مشخص شود.
معاون رفاه اجتماعی افزود: چنانچه افراد در این سامانه ثبت نام نکنند یکی از سازمان های بیمه گر به صورت خودکار برایشان انتخاب می شود.
میدری در مورد بانک اطلاعاتی بیمه شدگان گفت: در بانک اطلاعاتی موجود پروندههایی عجیب بوده اند به عنوان مثال اشخاصی را داشتهایم که ۲۳ هزار ویزیت در یک سال در سازمان بیمه سلامت انجام دادهاند یا به عنوان مثال شخصی را داریم که در حوزه نازایی ۱۵۰ بار از یک دارو در سال استفاده کرده است یا شخصی که در یک بیمارستان چهار بار متوالی یک دارو را گرفته که شاید نیاز به مصرف آن یک بار در ماه باشد.
وی ادامه داد: همه این موارد نشان دهنده آن است که باید کنترل مسائل به شکل قوی انجام شود و بعید است که این تجویزها کارشناسی و صحیح باشند و احتمال سوءاستفاده را نشان میدهد.
پایان خبر – ف م