چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11112 |
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۴۴ | ارسال توسط :
56 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

علی نصیریان تاکید کرد: فیلم سینمایی «کورش» باید یک‌اثر جهانی باشد. به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از کتاب «کورش بزرگ» و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم کورش بزرگ (پروژه بین‌المللی سینمای ایران) عصر یکشنبه یکم خرداد ماه در موزه سینما با اجرای داریوش ارجمند ‌برگزار شد. ارجمند در ابتدای این مراسم با اشاره به دوره‌های […]

علی نصیریان تاکید کرد: فیلم سینمایی «کورش» باید یک‌اثر جهانی باشد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از کتاب «کورش بزرگ» و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم کورش بزرگ (پروژه بین‌المللی سینمای ایران) عصر یکشنبه یکم خرداد ماه در موزه سینما با اجرای داریوش ارجمند ‌برگزار شد.

ارجمند در ابتدای این مراسم با اشاره به دوره‌های مختلفی از تاریخ، براهمیت دوران باستان و بررسی دوران گذشته اشاره و کورش را دردانه‌ای در تاریخ ایران دانست.

وی هم‌چنین از علاقه و خواست زنده‌یاد علی معلم و همکاری او با جعفری جوزانی برای ساخت پروژه سینمایی «کورش» یاد کرد.

در ادامه علی نصیریان در سخنانی بیان کرد: من نمی‌دانستم علی معلم در این پروژه سهیم بوده و خوشحال شدم که الان شنیدم. البته او مرد ایران، ایران دوست و هنر دوست بود و طبیعی است چنین تمایلی برای تاریخ ایران داشته باشد.

وی افزود: برای یک پروژه ملی استفاده از بازیگر خارجی خوب نیست. اگر خودمان باشیم بهتر است چون جربزه‌اش را داریم. فیلم ایرانی را باید خود ایرانی بازی کند، حتی اگر پولش هم باشد خوب نیست مثلاً رابرت دنیرو بیاید بازی کند، البته می‌دانم که ابزار و تکنولوژی ممکن است کم داشته باشیم.

نصیریان تاکید کرد: این فیلم باید جهانی باشد و همه جا پخش شود. امیدوارم آقای جوزانی هم با همکاری خانواده علی معلم این کار را دنبال کند تا این فیلم با آبرو و افتخار ساخته شود.

او تاکید کرد: در برخی مذاکراتی که مطرح شده بود درخواست‌هایی برای ساخت فیلم بود که امکان عملی شدنش نبود چون آن وقت کورش آن‌ها ساخته می‌شد.

وی افزود: در اولین جلسه آنها صحبت از یک باقی الصالحات می‌کردند و قصد داشتند همه هنرمندان به نوعی همکاری داشته باشند.

او گفت: اگر علی معلم دوست داشت از یک هنرمند خارجی مطرح در سطح جهان استفاده شود برای این نبود که سرمایهای بدست آورد بلکه می‌خواست یک‌ هنرمند با نامش مردم را به سینماها بکشاند تا بتوانیم تاریخ خود را به مردم دنیا ارائه کنیم.

معماریان یادآور شد: در جوزان فیلم انجمنی به نام نخبگان ایجاد شده که تمام نخبگان از هر رشته‌ای می‌توانند به این پروژه کمک کنند.

همسر علی معلم  در آخر درخواست کرد متنی که در مجله دنیای تصویر به یاد علی معلم منتشر شده بود قرائت شود و بعد حاضران به افتخار زنده یاد معلم بایستند و دست بزنند.

در بخشی دیگر از این مراسم قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دعوت از دکتر ظریف هم برای این مراسم صورت گرفته بود و ما به دلیل شلوغی برنامه‌ها تقسیم‌ کار کردیم. سینما و هنر در حوزه کاری ماست و ما عقب هستیم.

او افزود: کاری که برای کورش انجام می‌شود سترگ است و امیدواریم بتوانیم در شرایطی که ایران هراسی در مناطق پیرامون ما وجود دارد و زیاد است از این‌ پروژه به خوبی حمایت کنیم.‌

در ادامه مسعود جعفری جوزانی نیز اظهار کرد: من و علی رفیقیم. آدمها نمی‌روند بلکه شکل عوض می‌کنند. علی و من معتقد بودیم که هیچ اتفاقی در جهان بزرگ نیست. هر ذهنیتی نطفه ببندد قابل عملی شدن است. ما ملت بزرگی هستیم که دو هزار و پانصد سال قبل حرف قرن بیست و یکمی زدیم.

در بخشی دیگر خورشیدیان رییس انجمن موبدان زردشتیان ایران هم سخنانی را درباره فردوسی و انسانیت محوری مطرح کرد.

در این مراسم داریوش ارجمند اعلام کرد که هنرمندان می‌توانند با مراجعه به دفتر جوزان فیلم و از طریق یکی از بانک‌ها کارت کورش بگیرند و این کارت برای آنها منافعی خواهد داشت.

همچنین اعلام شد که احتمالا لوکیشن فیلم کورش در شیراز خواهد بود و شهرک مربوط به فیلم در آنجا ساخته می‌شود.

پایان بخش این مراسم هم بریدن کیکی ویژه که منشور کورش روی آن تزیین شده، بود و از چاپ دوم کتاب اول فیلمنامه کورش در حالی رونمایی شد که سال گذشته این کتاب طی مراسمی رونمایی شده بود.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11112 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید