چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3555 |
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ | ارسال توسط :
67 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به دنبال افزایش نرخ دلار طی هفته‌ اخیر ، قیمت مواد اولیه تولید قطعات خودرو در کشور افزایش یافت . صاحبان قطعات تولیدی با اعلام این موضوع افزودند:  از آنجا که هرگونه افزایش در قیمت محصولات زیرمجموعه‌ای خودرو منجر به افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود؛ بنابراین مقرر شده که در کارگروهی ۳جانبه با حضور […]

به دنبال افزایش نرخ دلار طی هفته‌ اخیر ، قیمت مواد اولیه تولید قطعات خودرو در کشور افزایش یافت .

صاحبان قطعات تولیدی با اعلام این موضوع افزودند:  از آنجا که هرگونه افزایش در قیمت محصولات زیرمجموعه‌ای خودرو منجر به افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود؛ بنابراین مقرر شده که در کارگروهی ۳جانبه با حضور قطعه‌سازان، خودروسازان و وزارت صنعت، آنالیز جدیدی از قیمت قطعات خودرو تهیه شود. این در حالی است که قطعه‌سازان قصد دارند با حضور خودروسازان و وزارت صنعت بحث قیمت ورودی‌های صنعت خودرو را مورد ارزیابی قرار دهند و با آنالیز جدید قیمتی به تجدیدنظر در قیمت قطعات بپردازند که به‌نظر می‌رسد، خودروسازان تمایلی به افزایش قیمت در محصولات تولیدی خود ندارند.

همچنین، کارشناسان عرصه تولید کشور یادآور شدند که  افزایش قیمت مسیر مناسبی برای برون‌رفت از مشکلات تولید نیست. با وجود آنکه اکثریت دست‌اندرکاران صنعت خودرو معتقدند، افزایش قیمت قطعات و همسو با آن افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی کشور، اقدامی غیرمنطقی است که قابلیت اجرایی شدن ندارد، اما قطعه‌سازان تاکید دارند، افزایش ۱۵درصدی هزینه‌های آنها باید به نحوی پوشش داده شود.

براساس این گزارش،  هر افزایش قیمتی در قطعات منجر به رشد قیمت خودرو خواهد شد، رشدی که به‌نظر می‌رسد همسو با برنامه‌های دولت در شرایط کنونی نیست. این موضوع در شرایطی اهمیت دارد که دولت یازدهم ماه‌های پایانی خود را می‌گذراند؛ بنابراین از آنجا که صنعت خودرو یکی از بخش‌های مهم برای سیاست‌گذاران دولتی محسوب می‌شود، افزایش قیمت، گزینه مناسبی در این زمینه نیست.
پایان خبر – ف م

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3555 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید