یکشنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-13
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6151 |
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ | ارسال توسط :
174 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

گمرک جمهوری اسلامی ایران  چگونگی ثبت الکترونیکی شکایت از نحوه ارائه خدمات گمرکی را اطلاع رسانی کرده است ، بدین ترتیب از ذی‌نفعان خواسته است تا در صورت هرگونه شکایت و اعتراض نسبت به نحوه ارائه خدمات گمرکی، آن را از طریق سامانه جامع گمرکی و به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند. سامانه پیشخوان […]

گمرک جمهوری اسلامی ایران  چگونگی ثبت الکترونیکی شکایت از نحوه ارائه خدمات گمرکی را اطلاع رسانی کرده است ، بدین ترتیب از ذی‌نفعان خواسته است تا در صورت هرگونه شکایت و اعتراض نسبت به نحوه ارائه خدمات گمرکی، آن را از طریق سامانه جامع گمرکی و به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند.

سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک به منظور کنترل و رصد تمامی فرآیندهای مربوط به تشریفات گمرکی صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آن‌ها، طراحی و راه‌اندازی شده تا صاحبان کالا بتوانند در هر مرحله از عملیات گمرکی، نسبت به ثبت اعتراضات و شکایات احتمالی خود در ارتباط با نحوه ارائه خدمات اقدام کنند.

به این ترتیب، استفاده کنندگان از امور گمرکی می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را از طریق آدرس اینترنتی club.irica.co ثبت کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

بر این اساس، در پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک، ثبت الکترونیکی شکایات در دو حالت امکان‌پذیر است که شامل ثبت الکترونیکی شکایت، بدون شماره سریال اظهارنامه یا شکایت با شماره سریال اظهارنامه می‌شود.

مراحل کار به این صورت است که فرد شاکی باید پس از ورود به سامانه در آن ثبت نام کرده و پس از ورود به سامانه، به قسمت اظهارنامه وارد شود.

در صورتی که فرد شماره سریال اظهارنامه در اختیار داشته باشد، می‌تواند آن را در محل مشخص شده ثبت کند که پس از ثبت، با دریافت اطلاعات اظهارنامه، ثبت شکایت در مورد آن مقدور می‌شود.

اما در صورتی که فرد شاکی شماره سریال اظهارنامه نداشته باشد، با واردکردن نام گمرک می‌تواند از روند اجرای امور گمرکی در آن گمرک خاص شکایت به عمل آورد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی و استقرار سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و تغییر شیوه عملیات گمرکی از روش دستی به دیجیتالی در رویه‌های مختلف از جمله واردات، صادرات و ترانزیت و تبادل الکترونیکی داده‌ها با سازمان‌های صادرکننده مجوزهای قانونی و همچنین اجرای طرح کارشناسی متمرکز با هدف استفاده کامل از ظرفیت نیروی کارشناسی تمامی گمرکات کشور، به دنبال افزایش شفافیت در مراحل ترخیص کالا، کاهش ایستگاه‌های کاری، زمان و هزینه ترخیص کالا و تسهیل و تسریع در تجارت خارجی بوده و بر اساس گزارشات رسیده تاکنون نیز در این حوزه موفق عمل کرده است.

پایان خبر – ن ش

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6151 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید