چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8527 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ | ارسال توسط :
39 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رییس سازمان شیلات گفت: طی سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی و ۴۱۲ میلیون دلار آبزیان داشته‌ایم. به گزارش ایسنا، حسن صالحی – معاون وزیر جهاد کشاورزی – اظهار کرد: شیلات روند توسعه را در پیش گرفته و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷ هزار تن صید داشته‌ایم و  مصرف سرانه […]

رییس سازمان شیلات گفت: طی سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی و ۴۱۲ میلیون دلار آبزیان داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، حسن صالحی – معاون وزیر جهاد کشاورزی – اظهار کرد: شیلات روند توسعه را در پیش گرفته و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۵۷ هزار تن صید داشته‌ایم و  مصرف سرانه در کشور یک کیلوگرم بود در حالی که در حال حاضر یک میلیون و ۷۰ هزار تن تولید آبزیان در کشور داریم که ۶۱۰ هزار تن صید و مابقی از آبزی‌پروری بوده است.

وی ادامه داد: در بخش پرورش میگو ایران جایگاه نخست را در منطقه دارد و طی سال گذشته ۲۳ هزار تن میگو پرورشی در کشور تولید شد و بیش از ۱۴ هزار تن میگو نیز صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مصرف سرانه کشور ۱۰.۶ کیلوگرم است، تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده ماهی قزل‌آلا در آب‌شیرین در دنیا هستیم و در منطقه جایگاه ویژه‌ای در این زمینه داریم.

صالحی ادامه داد: در زمینه صید و صیادی در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان صید کشور ما به تنهایی نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بالاتر است.

وی افزود: از نظر ناوگان صیادی بعد از اندونزی مقام دوم را در اقیانوس  هند داریم و بزرگترین ناوگان کشور که در اقیانوس هند حضور دارد ناوگان شیلاتی ایران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: در بخش پرورش میگو ایران جایگاه نخست را در منطقه دارد و طی سال گذشته ۲۳ هزار تن میگو پرورشی در کشور تولید شد و بیش از ۱۴ هزار تن میگو نیز صادر شده است.

صالحی گفت: ماهیان خاویاری از دیگر اقدامات خوبی است که در کشور انجام شده و در سال گذشته بیش از هزار تن خاویار و سه نوع خاویار پرورشی تولید شد و برای اولین بار گوشت خاوریار به آمریکا و آمریکا شمالی صادر شد و روند صادرات خود را نیز همچنان دنبال می‌کنیم.

وی اظهارکرد: موضوع پرورش ماهی در قفس از رویکردهای جدید در شیلات است که بیش از ۵۰۰ قفس در خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر برای پرورش ماهی در قفس مستقر کرده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به برنامه‌هایی که برای برنامه ‌ششم توسعه انجام شده از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال تولید آبزیان در سال ۱۴۰۰ معادل ۲۰۰ هزار تن از پرورش ماهی در قفس باشد.

صالحی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲۰ هزار نفر در حوزه فعالیت‌های صیادی آبزی‌پروری و زنجیره صنعت شیلات مشغول فعالیت هستند، افزود: بیش از ۱۱ هزار شناور در دریای عمان، خلیج‌فارس و خزر مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی در کشور در حال فعالیت است، گفت: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم یک میلیون ۱۰۰ هزار تن تولید آبزیان در کشور داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های آبزی‌پروری ظرفیت‌های خوبی در منابع تسهیلاتی داریم، افزود: برای پرداخت تسهیلات می‌توانیم از منابع صندوق مهر کارآفرین و بانک کشاورزی استفاده کنیم.

صالحی با تاکید بر اینکه در آبزی‌پروری آب‌مصرف نداریم، تصریح کرد: آب‌هایی که مورد استفاده کشاورزی، گلخانه‌ها است قبل از اینکه به باغ یا مزرعه برسد می‌توانیم در ایجاد استخر استفاده کنیم و آب را غنی کنیم.

وی اظهارکرد: به منظور افزایش مصرف سرانه آبزیان و گسترش فرهنگ غذای سلامتی یعنی ماهی، میگو  و آبزیان از سال گذشته موضوع برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های غذاهای آبزی را در دستور کار قرار دادیم که امسال بیست‌وسومین جشنواره را در بیرجند برگزار کردیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم این غذاها الگوهایی باشند که مورد استفاده همه مردم قرار گیرند و برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم که در مدارس الگوهای غذای آبزیان را داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اینکه مردم خراسان‌جنوبی از دریای فاصله زیادی دارند، تصریح کرد: مردم استان استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره کردند و ظرفیت استان برای مصرف غذاهای دریای بالا است و با برنامه‌ریزی که جهاد کشاورزی استان و سازمان‌های مختلف انجام می‌دهند یکی از استان‌هایی است مصرف غذاهای دریای افزایش پیدا کند.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8527 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید