پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 9620 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ | ارسال توسط :
61 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی که در پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد. به نقل از ایسنا،‌ در مراسمی که امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، با حضور حسین  مهری، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و مظاهر ضیایی، رئیس پژوهشکده مواد […]

دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی که در پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

به نقل از ایسنا،‌ در مراسمی که امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، با حضور حسین  مهری، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و مظاهر ضیایی، رئیس پژوهشکده مواد و انرژی برگزار شد؛ دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی، رونمایی شد.

دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی،  بر اساس اعلام نیاز شرکت ملی پست ایران با همکاری اداره پست استان‌های تهران و اصفهان و حمایت پژوهشگاه فضایی ایران، در پژوهشکده مواد و انرژی در اصفهان طراحی و ساخته شده است.

کشف مواد ممنوعه در مرسولات پستی، کاری بســیار پیچیده و پرهزینه است و به عوامل متعدد نظیر تنوع گســترده ترکیبات مواد و روش‌های پنهان کردن و جاسازی آن‌ها بستگی دارد. دستگاه‌ ایستگاهی شناسایی مواد ممنوعه پستی، با هزینه‌ نگهداری کم، می‌تواند نقش ویژه‌ای در بازرسی بسته‌های پستی و کشف و شناسایی مواد ایفا کند.

از جمله قابلیت‌های این دستگاه، امکان حمل و نصب آسان، آنالیز میدانی مواد ممنوعه، اعلام هشدار صوتی و تصویری با قابلیت تزریق مواد جامد و مایع است. وزن دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی حدود ۹.۵ کیلوگرم است و نمونه‌برداری به‌سادگی و بدون نیاز به تجهیزات خاص صورت می‌پذیرد.  این دستگاه مجهز به یک نرم‌افزار کاربردی با قابلیت اضافه کردن مواد جدید به کتابخانه آن است.

دانش فنی طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز مواد ممنوعه پستی به‌طور کامل بومی بوده و ساخت آن با استفاده از توانمندی متخصصان و کارشناسان جوان به‌طور کامل در داخل کشور صورت گرفته است.

قرار است دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی ساخته شده در پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران در واحدهای قبول سفارشات ادارات پستی در تهران و دیگر استان‌ها برای جلوگیری از حمل مواد ممنوع استفاده شود.

پایان خبر- س ر

منبع خبر ( ) است و فرصت پرس در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9620 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه فرصت پرس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فرصت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید