تویوتا به سنت دیرینه خود وفادار بوده و هر بار که مدل جدیدی را از کورولا را معرفی میکند، فناوری های جدیدی را در آن عرضه می کند. این خودرو اکنون در یازدهمین نسل خود در ژاپن است و در ۱۳ کشور دنیا تولید شده و در بیش از ۱۵۰ کشور به فروش می رود. […]
تویوتا به سنت دیرینه خود وفادار بوده و هر بار که مدل جدیدی را از کورولا را معرفی میکند، فناوری های جدیدی را در آن عرضه می کند. این خودرو اکنون در یازدهمین نسل خود در ژاپن است و در ۱۳ کشور دنیا تولید شده و در بیش از ۱۵۰ کشور به فروش می رود.
بر اساس گزارش رویترز، کورولا پس از اینکه به مدت ۳۳ سال متوالی پرفروشترین مدل ژاپن بود، در سال ۲۰۰۲ این عنوان را به هاچ بک فیت هوندا موتور واگذار کرد.
این خودرو از تویوتا آکوا و مدل هیبریدی پریوس پرفروشتر است، زیرا مصرف کنندگان ژاپنی خودروهایی را ترجیح میدهند که مصرف سوخت بهینهتری دارند.
به نقل از ایسنا، با این همه چشم انداز کورولا در ژاپن چندان روشن نیست، زیرا بازار خودرو با کاهش جمعیت، کوچکتر می شود. فروش داخلی کورولا اکنون حدود یک چهارم اوج فروش ۴۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۹۷۳ است. اما کورولا در آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دومین خودروی سواری پرفروش پس از تویوتا کمری بوده است.
پایان خبر – ف م