نماینده مردم شهربابک در مجلس، نبود قانون و سوء استفاده مدیران در واگذاری ها را بزرگترین مانع خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا اعلام کرد. علی اسدی کرم با بیان اینکه نمایندگان مجلس به شدت معتقدند پتروشیمی کرمانشاه و آلمینیویم المهدی بندرعباس و سایر واگذاریها، قانونی انجام نشده بلکه براساس «رابطه» انجام گرفته است، گفت: […]
نماینده مردم شهربابک در مجلس، نبود قانون و سوء استفاده مدیران در واگذاری ها را بزرگترین مانع خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا اعلام کرد.
علی اسدی کرم با بیان اینکه نمایندگان مجلس به شدت معتقدند پتروشیمی کرمانشاه و آلمینیویم المهدی بندرعباس و سایر واگذاریها، قانونی انجام نشده بلکه براساس «رابطه» انجام گرفته است، گفت: دولت و مجلس باید تیم تخصصی قدرتمند تشکیل داده و بدون رابطه، قانون را حاکم کنند. اگر برای واگذاریها «شاخص» تعریف شود با مشکلاتی از این دست روبرو نخواهیم شد. اکنون همه معتقدند واگذاریها به بدترین شکل ممکن انجام شده است. علت متوقف شدن واگذاریها نیز طبق گفته رییس سازمان خصوصیسازی، فراهم نبودن شرایط و ضوابط لازم برای انجام درست واگذاریهاست.
وی تاکید کرد: تا شاخصهای درست واگذاریها به خوبی تعیین نشود و شرایط واگذاریِ قانونی و واقعی به درستی فراهم نشود با تداوم وضعیت نابسامان جاری روبرو خواهیم بود. مدیران سازمان خصوصیسازی به دلیل فراهم نبودن همین شرایط جرات نکردند باشگاههای استقلال و پیروزی را بفروشند. در ایرانخودرو و سایر شرکتها نیز با همین وضعیت روبرو هستیم. باید در واگذاریها شرایطی به وجود آید که جامعه احساس کند بخش خصوصی وارد کار شده و میخواهد رقابت به وجود آورد.
اسدی کرم با اشاره به بزرگترین مانع خصوصیسازی ایرانخودرو و سایپا، گفت: بزرگترین مانع، حاکم نبودن قانون است. متاسفانه کسانی میداندارند که نهایت سوء استفاده را میکنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش دولت دوازدهم در چه صورتی میتواند روند معیوب واگذاریها را اصلاح و خصوصیسازی واقعی را حاکم کند، گفت: اگر تیم اقتصادی دولت دوازدهم هماهنگ، مقتدر و قوی باشد و سیاستش اجرای واقعی خصوصیسازی باشد میتوان نسبت به آینده واگذاریها امیدوار شد اما تا این لحظه آینده خوبی برای خصوصیسازی نمیبینم.
پایان خبر- س ر